Vilken jättebesvikelse jag fick idag!
Historien från början: Mina physalis grodde inte hur jag än betedde mig, så jag tänkte jag får väl köpa några plantor i stället. Hittade Easyplant på nätet och beställde genast, men jag beställde även lite andra saker när jag ändå var igång :-).
Sen kom mina egen frösådd igång och jag har nu 13 st. små fina plantor av physalis. Jag hade ännu inte fått några plantor från Easyplant trots att det gått två veckor, så jag kontaktade dem och sa att jag ville avbeställa ordern, eftersom det dragit ut på tiden och det inte längre var aktuellt. Detta var tisdag för 10 dgr sedan. Jag fick till svar att det inte gick för enl. deras villkor så måste det ske 2 veckor innan leverans. De skulle leverera på måndag, alltså 6 dgr bort och ändå gick det inte att avbeställa.. suck, vilken byråkrati det företaget måste ha!
I måndags fick jag ett mail om att mina plantor hade skickats. IDAG.. torsdag kl. 17 fick jag ett SMS om att jag hade fått mina plantor till ICA i Herrljunga. När jag öppnade den lilla kartongen låg där några vettskrämda, ihopväxta och väldigt bleka växter! Men tro inte att jag fick någon physalis! Den är avbockad på plocklistan, men den låg inte i paketet.
Nu har jag mailat dem igen och sagt att jag inte vill ha det jag inte fått, utan att jag drar av summan på fakturan. Ska bli spännande att se vad de svarar! Förmodligen får jag inte göra så heller :-).
Vad har ni för erfarenhet av detta företag?
2 svar till ”Easyplant”
nej det förtaget har jag inte haft att göra med. men jag har provat odla.nu.
Rubens rabatter är en blogg jag följer och han hade haft en massa strul med lökar från Holland och det blev verkligen intressant att följa avd som hände där undra om detta också blir en lika lång följetång…
Majsen redan 30 cm det växer så det knakar stort växthus du har och nybyggt.’
/MB
nej, jag har heller aldrig haft med företaget att göra. Jag tycker om Odla.nu och Örtagårdens Plantskola. Har aldrig haft problem – och självklart Rockdala…
Men visst kan man bli frustrerad. Troligen ligger inte fokus på plantorna utan på att lura kunder på pengar – därför krångliga och invecklade regler.
Ha det…:-)
Ulrika