Nu har jag igen justerat mitt mobilabonnemang hos MEO. Bättre och billigare än tidigare.
Nu nästan två år senare har jag uppgraderat mitt abonnemang. Förut fick jag betala extra när jag skickade MMS och jag hade nästan ingen datatrafik att nyttja alls.
Gick inte att fixa i MEO-butiken
Jag gick in i MEO-butiken i Guia Shoppingcenter i ett annat ärende. Tänkte jag skulle prata med dem om de olika abonnemangen när jag ändå var där. Men se det gick inte. Det krävdes en ”förhandling” med en säljare på telefon. Så dagen efter (enligt min önskan) ringde en säljare upp och gav mig ett nytt pris för ett bättre abonnemang. Kanske det fanns utrymme för prutning, men jag gör aldrig det.
Nya abonnemanget
I mitt nya abonnemang har jag 3500 minuter fri samtalstid, inom Portugal, samt 3500 st fria SMS och MMS. 3 GB datatrafik, vilket inte är så mycket men det är i alla fall mer än förut. Jag vet inte riktigt vad mitt behov är numera när jag inte längre har några sociala medier. Använder datatrafik i telefonen endast när vi är på vift. Jag har ju även mitt svenska företagsnummer som jag har som huvud-SIM i min telefon (där jag har dubbla SIM-kort). Dataroaming är avaktiverad för mitt portugisiska nummer tills vidare, men kan ju aktivera det om jag skulle behöva.
Förut betalade jag €14,49 per månad (men fick betala extra för ex. MMS) – nu betalar jag €12,99 per månad och behöver inte vara orolig för att jag ska debiteras extra för att jag passerat någon gräns (annat än datatrafik då om jag skulle aktivera dataroamingen).
Bilden på solrosen är från i början av december, den är nu vissnat och ligger i komposten. Men kände för lite färg.
16 svar till ”Blev ett billigare och bättre mobilabonnemang”
Färg är aldrig fel och det vill till att vara om sig och kring sig -så bra du ordnat det =)
Visst är det så!
Mobilabonnemang kan vara rena djungeln men jag ser att det löstes till det bättre.
Ja det blev bra, men det kan bli ännu bättre (med mer data, men det är inte nödvändigt nu).
Det är aldrig fel med en solros.
Ha en fin tisdag!
Exakt så tycker jag med 🙂
Det är krångligt med alla dessa olika abonnemang att välja på, och att inte få hjälp i butiken känns väl inte direkt som bra service, men de i butiken kanske har olika kunskap och då är det ju bäst att prata med den som kan mobiler bäst.
Solrosor är fina och ger bra fågelmat 🙂
Butiken säljer telefoner och abonnemang, men har inte rätt att förhandla tolkar jag det som. Fågelmat blev det inte den här gången då de började mögla i regnet. Men i somras hade de mycket mat 🙂 Nu får de gärna äta insekter istället
Här har vi 225 kr och, tror det är, 15 gb i månaden, för närvarande ligger jag stadigt kvar på 30 gb i slutet av månaden efter en ”deal” för några år sedan, blir inte av med det hur mycket jag än kämpar med mina sociala medier. 😉
Såklart man ska ha så billigt som möjligt, fattas bara.
Ha en fin eftermiddag.
Det är ju bra om du har dubbelt så mycket kvar i slutet på månaden än i början 🙂 Gissar någon siffra förstördes av tryckfelsnisse. Detsamma!
Jag är nöjd med mitt abonnemang, har behov av mycket surf och har 30 GB. Men det ska bli 40 från mars.
Solrosor är vackra!
Vad bra du är nöjd med ditt abonnemang 🙂 Visst är dem!
Mobilabonnemang kan ju vara en djungel. Men att vi tyckte det 2013 när vi kom till Spanien. Hade då spanskt nummer och abonnemang plus det svenska.
”Whats ap” och liknande vid utlandsnummer är ju toppen.
Bra att du nu fått ett abonnemang som är bättre för dig och inkluderar mer för lägre kostnad
. Men Spanien låg efter på den här sidan-. Hade också dubbla simkort men det spanska var ofördelaktigt.
Har Telia i Sverige och med ”all inclusive” med 30 GB surf. Smidigt och till ett pris av 150 sek/mån.
Vi använder WhatsApp jättemycket. Men här i PT behövs ett portugisiskt nummer i alla register t.ex.
Underbart med färg och solrosor är aldrig fel!
Fint att du är nöjd med ditt nya abonnemang…vete sjutton om vårt är så bra?!
Ha det fint!
Visst är solrosor alltid rätt! Ajdå, dags att se över då kanske 🙂 Detsamma!