Vår ugn kunde inte hålla värmen ordentligt i våras, så vi reklamerade det hos Forsbergs.
De åtgärdade så luckan stängdes bättre, det var nämligen en springa i underkant trots att luckan upplevdes stängd. Samtidigt fixade de så luckan inte var så trög att öppna och stänga.
Men vi upplevde inte att det löste problemet, för värmen stannade inte i ugnen. Att baka brödfrallorna tog lång tid och frysta pizzor fick aldrig någon färg.
Så Forsbergs kontaktade Dometic som bad oss höra av oss för kontroll i slutet av juli när de hade full bemanning igen. Det gjorde vi men istället för att ta hand om oss och testa ugnen så hänvisade de till andra servicecenter. Vi ringde och mejlade runt och försökte få en tid för kontroll. Vi hittade faktiskt ingen som ville hjälpa oss med detta garantiärende.
Under den här väntan så har vi passat på att använda ugnen hos familj och vänner istället. Men en gång ville jag prova igen och då funkade den bra! Efter det har jag bakat paj, gjort lasagne, rostat klyftpotatis, bakat frukostbrödet och värmt rester. Funkar utmärkt!
Behövde den semester? Eller var det åtgärden med luckan som löste problemet med en viss fördröjning?
Så vi struntar i att fortsätta jaga ett service center som vill hjälpa oss, för nu funkar den ju fint igen. Märkligt! Kanske spöket flyttat in i ugnen nu när vi inte laddar i kontakten i köket längre?
/Anna & Roger
2 svar till ”Vi har en ugn som lagat sig själv!”
Skumt men skönt att det löste sig ändå!
Jätteskumt!